Rada Rodziców

Opublikowano w Szkoła

 

SKŁAD RADY RODZICÓW W ROKU SZKOLNYM 2016/2017

    • Klasa 0A - Sylwia Betlej
    • Klasa 0B - Joanna Jankowska-Siwek
    • Klasa 1A - Jakubiak Aleksandra
    • Klasa 1B - Marek Wlizło
    • Klasa 2A - Anna Stronikowska-Kozdryk
    • Klasa 2B - Linda Jarosław
    • Klasa 3A - Karolina Gronalewska
    • Klasa 3B - Paulina Kobiela
    • Klasa 4A - Rusek Grzegorz
    • Klasa 4B - Tomasz Zawadzki
    • Klasa 5A - Wojciech Makiła
    • Klasa 5B - Katarzyna Bójko-Narczewska
    • Klasa 6A - Tomasz Małyszko
    • Klasa 6B - Przemysław Dominiczak
    • Klasa 7A  - Wioleta Lewa
    • Klasa 7B  - Michał Maternik
    • Klasa 2A GIM - Jarosław Linda (Przewodniczący)
    • Klasa 2B GIM - Woźny Edyta
    • Klasa 3A GIM - Barbara Misiewicz-Jagielak
    • Klasa 3B GIM - Katarzyna Bójko-Narczewska

 

REGULAMIN RADY RODZICÓW

§ 1

1. Rada Rodziców działając w zgodzie ze Statutem Szkoły oraz przepisami prawa obowiązującymi w II STO, jest organem opiniodawczo-doradczym dla Dyrekcji, Rady Nauczycieli oraz Zarządu Szkoły.
 

§ 2

1. Liczba członków Rady Rodziców jest zależna od aktualnej ilości klas utworzonych w Szkole w danym roku szkolnym.
2. Każda klasa jest reprezentowana przez jednego delegata wybranego w trakcie pierwszego klasowego zebrania Rodziców w danym roku szkolnym.
3. W przypadku nie dokonania wyboru delegata przez rodziców danej klasy, ilość członków Rady Rodziców pomniejsza się o brakujących delegatów.
4. Ilość członków Rady Rodziców może ulec zwiększeniu w stosunku do sytuacji z § 2pkt 3, jeśli w trakcie roku szkolnego rodzice zdecydują się na wybór brakującego reprezentanta danej klasy.
5. Skład Rady Rodziców może ulec zmianie, jeśli w trakcie trwania kadencji zaistnieje sytuacja, o której mowa w § 3 pkt 1.
6. Rada Rodziców ma prawo na wniosek własny bądź organów, o których mowa w §1 pkt 1, zapraszać do udziału w pracach Rady osoby z głosem doradczym.
 

§ 3

1. Członek Rady Rodziców traci swój mandat w przypadku:

      • wygaśnięcia mandatu,
      • złożenia rezygnacji,
      • wygaśnięcia członkostwa społeczności szkolnej,
      • odwołania


2. Odwołanie członka Rady Rodziców może nastąpić w przypadku:

      • podjęcia przez niego działań niezgodnych z przepisami prawa obowiązującymi w Szkole oraz STO,
      • podjęcia działań na szkodę Szkoły.

§ 4

1. Kadencja Rady Rodziców trwa 2 lata od daty pierwszego posiedzenia w roku wyborczym.
 

§ 5

1. Na czas trwania kadencji Rada Rodziców wybiera ze swego grona Prezydium w składzie: Przewodniczący, Z-ca Przewodniczącego oraz Sekretarz Rady.
2. Członkowie Prezydium mogą zostać odwołani ze sprawowanych funkcji większością 2/3 głosów członków Rady.
3. Do zadań Przewodniczącego Rady należy:

      • reprezentowanie Rady na zewnątrz,
      • organizacja pracy Rady, w tym w szczególności:
        • zwoływanie posiedzeń Rady,
        • zapraszanie gości,
        • podpisywanie dokumentów przygotowanych i zatwierdzonych przez Radę,
        • opiniowanie pomiędzy planowymi posiedzeniami Rady spraw bieżących przedłożonych przez organy, o których mowa w § 1.

§ 6

1. Posiedzenia Rady Rodziców odbywają się trzy razy w roku: na początku roku szkolnego, pod koniec pierwszego semestru i na przełomie maja i czerwca.
2. Termin posiedzenia Rady może ulec zmianie na uzasadniony wniosek członka Rady lub grona, dla którego Rada Rodziców jest organem doradczo-opiniodawczym.
3. Rada Rodziców podejmuje decyzje zwykłą większością głosów,
4. Posiedzenia i uchwały Rady są protokołowane.
 

§ 7

1. Rada Rodziców kierując się dobrem Szkoły i społeczności szkolnej:

      • ma prawo wyrażania opinii oraz składania i przedstawiania właściwym adresatom wniosków w każdej sprawie dotyczącej Szkoły, w tym również w sprawach dydaktyczno-wychowawczych,
      • opiniuje wewnątrzszkolne zasady, cele i kryteria oceniania,
      • opiniuje i zatwierdza projekty innowacji lub eksperymentu pedagogicznego,
      • opiniuje wnioski o konieczności dyscyplinarnego usunięcia ucznia ze Szkoły,
      • aktywnie współdziała z władzami Szkoły na rzecz jej prawidłowego funkcjonowania,
      • opiniuje strukturę organizacyjną Szkoły,
      • na podstawie przedstawionego przez Dyrekcję preliminarzu kosztów, opiniuje wysokość czesnego oraz opłat dodatkowych w danym roku szkolnym oraz przy każdorazowych zmianach,
      • zapoznaje się z okresowymi sprawozdaniami z działalności Szkoły oraz opiniuje perspektywiczny plan rozwoju Szkoły.

§ 8

1. Regulamin Rady Rodziców zostaje zatwierdzony na czas trwania jej kadencji przez: Radę Rodziców, a następnie Zarząd Koła,
2. Każdorazowa zmiana regulaminu wymaga zatwierdzenia zwykłą większością głosów Rady oraz ponownego zatwierdzenia przez Zarząd Koła.

Przewodniczący Rady Rodziców II SSP STO w Gdańsku

  •  
  •  
  •  
  •